06 April 2012

Penat tapi seronok

Pulang ke Melaka sememangnya akan memberi pengalaman yang sangat menyeronokkan .

Selepas makan tengahari di rumah , aku terus pergi ke petshop Paan . Macam-macam ada . Aku habiskan masa beberapa jam kat situ beramah mesra dengan anak kucing yang dijual RM500 seekor , sugar glider RM230 seekor , ular yang pelbagai jenis . Baru aku tahu nak main ular pon ada level dia . Maksudnya , setiap jenis ular ada level dia yang mana kita kena praktik kan dulu . Ada ular tedung yang sangat garang . Ada Guinea Pig , hamster , spider , ikan yang pelbagai jenis . Memang seronok , rasa nak buat part-time je kat situ hehe . Yang paling penting Paan bagi free gift lagi tu . Thanks Paan . :)


Second place pula adalah Pantai Klebang / Dataran 1 Malaysia . Makan bakso kat situ sambil makan , angin sepoi-sepoi . Memang tenang la , lupa segala benda yang asyik selalu aku fikir tu . Lepak-lepak tengok laut , manyak syiokk woo . Tenang sangat-sangat , memang tak habis-habis senyum je . Hehe :)


Third place adalah Pahlawan Walk , lepak kat Petstall Kak Era . Lama sangat tak jumpa kak Era yang baik and selalu buat lawak tu . Kak Era siap bagi tugas jinak kan sugar glider yang baru sampai tu . Comel semuanya . Secara tak sengaja aku pon buat kerja amal layan customer and sharing information tentang sugar glider . Ramai Singaporean yang nak beli tapi tak jadi sebab tak boleh bawa masuk Singapore . Ini satu pengalaman baru untuk aku . Memang best ! Bukan setakat sugar glider , burung puyuh telur , anak kucing , ikan gapi , ikan laga , hamster , tikus , love bird and banyak lagi . Aku siap diajak Kak Era datang selalu menjinakkan sugar glider nya .


Last place is Jonker Walk atau boleh digelar syurga antik . Bukan main ramai orang , kebanyakannya dari golongan Cina . Memang bengang la kan pergi time tak banyak duit , baju-baju memang terbaik . So , aku dah tahu mana aku nak shopping lepas ni . Memang Jonker Walk la tempatnya . Ada pertunjukan dekat situ , ada seorang American tu memang giler maybe dia mabuk . Tapi cara dia cakap Mandarin memang lancar . Memang sangat kelakar . HAHA !

Memang sangat seronok bila berada di Melaka . Melaka lagi best dari KL dan Bangi . Saya berbangga menjadi warga Melaka Bandaraya Bersejarah . :)



No comments:

Post a Comment

Klik dan kongsi pendapat korang