21 March 2012

Study problems

Haaa , kat sini aku nak share tentang study problems aku .

First is , expecially duit la . Memang masalah utama aku , rasanya bukan aku je student yang lain kebanyakan semua mengalami masalah sama . Lain la kalau time duit belanja dah habis , call mak atau bapa "duit belanja dah habis , mak/ayah bank in kan duit untuk saya ye", then mak/bapak terus bank inkan duit . Dapat mak/bapak aku yang jenis bila aku cakap duit belanja aku dah habis je memang bukan duit yang aku dapat tapi bebel yang aku dapat . Start tu memang aku terus dah tak minta kalau takde duit sehinggakan diorang tanya sendiri baru aku cakap takde . Aku pon tak mendesak sebab tahu diorang pon nak guna duit untuk benda lain juga kan .

Second is transportation , memang nampak remeh pada korang ang ada transport . Lagipon sekarang ni dunia dah moden , semua pakai transport kalau nak bergerak pergi manamana . Sekarang aku guna cab pergi college and balik college . Kalau dapat pakcik2/abang2 cab yang charge harga murah takpe juga , ini tak setakat 4km tu nak charge mahal . Aku pon memang mengeluh la cerita dia . Duit habis dekat kau je pulak kan . Kepada korang yang guna pengangkutan awam tu , buat2 lah bersabar ye . Insyaallah kita pon akan dapat transport jugak kalau adda rezeki lebih nanti kan .

Lastly is lecturer , bagi aku lecturer sepatutnya bagitahu awal2 kalau nak cancel class atau tukar masa class . Janganlah dah penta tunggu sampai 2-3 jam , dapat tahu class cancel . Haishhh elok2 ada mood terus jadi bengang la kan . Lecturer patutnye kena pikir jugak pelbagai  keadaan student mereka ni .

So , ini adalah problems aku yang aku hadapi sekarang . Korang ada cadangan tak untuk selesaikan masalah ni ? Hehe :)

No comments:

Post a Comment

Klik dan kongsi pendapat korang